E-sportslinjen

Er du en gamer, der gerne vil dygtiggøre dig til dit specifikke spil eller gaming generelt og lære E-sportskulturen, samtidig med at få en masse oplevelser og venner – så er E-sportslinjen måske noget for dig!

Undervisningen

På E-sports linjen arbejder vi med alle former for gaming. Vi fokuserer på det der er populært lige nu, og vi arbejder ud fra en generel tilgang til dygtiggørelse af færdigheder og kompetencer i spillet, såvel som det sociale uden for spillet. Vi arbejder på linjen med forskellige motionsformer minimum en gang om ugen, og lærer udover dette om sundhed og kost.

I løbet af året undervises E-sport i:
• Kommunikation – Både inden og udenfor spillet
• Social udvikling
• Twitch og streaming
• Videoredigering
• Fysisk- og motorisk træning
• Sund kost og ernæring

Sund livsstil

Forudsætningen for at dyrke E-sport på Bindernæs er en sund livsstil, målt på motion og kost. Linjen er derfor sammensat af lige dele: – Spilforståelse – Taktisk træning – Net-adfærd – Fysisk træning – Sund kost.

Events

På linjen forsøger vi at besøge og deltage i forskellige arrangementer. Disse kan eksempelvis være ting som: LAN parties (både hos os selv og store LAN events), Blast Pro Series, League Championship Series, Lasertag, Campingture og meget mere.
Eleverne på E-sports linjen er mere end velkomne til at komme med bud på eventuelle ture der kunne være interessante. Målet med disse ture er at skabe et fællesskab blandt eleverne på tværs af spil, samt give dem en unik oplevelse som de kan tage med sig mange år efter at have gået på skolen.
Hvis der er nok elever til at skabe et hold indenfor spillene; Counter-strike: Global Offensive, League of Legends eller Fortnite, kan vi tilmelde elever en efterskoleliga såvel som andre passende turneringer og konkurrencer.

"I esport er det ligegyldigt hvem man sidder ved siden af man har altid en at spille med"

Nicklas Falkner

E-sportslinjen

"Hvis du godt kan lide sammenhold, hygge og sjov så er Bindernæs en skole for dig"

Anton Bengtsen

E-sportslinjen

Lærerne på E-sports linjen har kompetencer indenfor E-sport generelt, men også specifikke taktiske evner i spillene:
• Counter Strike: Global Offensive
• League of Legends
• World of Warcraft
• Apex Legends
• Overwatch
• Fortnite.

Eleverne skal medbringe egen gamingcomputer eller konsol, som vil blive installeret i skolens aflåste E-sportslokale, som kun E-sportseleverne har adgang til.