Stylinglinjen

Har du en drøm at blive frisør, frisør, kosmetiker, stylist eller make-up artist eller drømmer du bare om et linjefag som emmer af denne verden? På Stylinglinjen bliver du præsenteret for, hvordan de grundlæggende skønhedsbehandlinger, såsom pleje og behandling af dit hår, lægge make-up fra bunden til både hverdag og fest, udføres.

Ansigtet

Vi lærer om hudens opbygning og hvor vigtig plejen til huden er. Vi producerer kosmetik og skønhedsprodukter. Vi laver før og efter makeover. Der arbejdes med make-up og vi har gæstelærere på besøg som er uddannet makeup-artister.

Udarbejdelse af bog

Vi udarbejder vi en bog, hvor vi i årets løb indsætter billeder af det som vi har lært, for at kunne viderebringe vores kunnen til en evt. lærerplads.

Håret

Du bliver undervist i hårvask, hovedbundsmassage, flet, opsætning, toning, striber og farve, og vi ser og øver klipninger. I løbet af året besøger vi frisørskolen i Næstved og København.

"Styling har indfriet min drømme om frisøruddannelse"

Mille Mikkelsen

Årgang 2021/2022

"Jeg var bange for at slippe halvdelen af mig selv løs, men Styling gav mig muligheden."

Maria Baumgarten

Stylinglinjen

"Jeg var bange for at starte, at jeg ikke var som de andre, men fra start blev Styling mit andet hjem"

Jacklin J. Jensen

Stylinglinjen

"Jeg valgte Styling fordi jeg ville være frisør. Jeg elsker den kreative frihed vi har i Styling"

Nanna T. Christoffersen

Stylinglinjen

I salonafdelingen har vi tre store spejlkonsoller med spejl på begge sider samt spejle hele vejen rundt i lokalet, hvor vi kan krølle og glatte hår. Spejlpladsen bruges også når der trænes i håropsætning og make-up.
På vores tre salonvaske lærer eleverne at vaske hår og farve vipper på hinanden, da de er ideelle til at stå ved til dette arbejde.
Vi har flere massagebrikse, som bruges flittigt når der laves ansigt-behandlinger og massage eller når der mediteres.
Sikkerhed er vigtig for os og vi har udsugning i vores lokale, som er godkendt, så når vi enten farver hår eller laver kunstige negle, indåndes duftene derfra ikke.

Velvære og aktiviteter

Vi leger med nyt look og eksperimenterer med hår, makeup mv. Vi tager billeder før, under og efter for at tydeliggøre forvandlingen/forandringen.

Vi besøger kosmetikere og parfumeri/produktlager. Året bliver også beriget af masser af massage og hot stone-behandlinger ligesom vi også får besøg af negleteknikker m.m.

Vi ønsker at udvikle den kreative sans, så derfor, er der flere forskellige kreative projekter i løbet af skoleåret, så som at male billeder, lave collager, og smykker. I styling laver vi også drømmerejser og afspændning.