Idræt

Multisportslinjen

For dig, der vil have et efterskoleår fuld af sport, sjov og bevægelse. Multi Sportslinjen er for alle – og det fysiske niveau er ikke det vigtigste, men lysten til, at prøve nyt og udfordrer dig selv er i højsædet.

Vild med sport?

Er du vild med sport og vil have et efterskoleår med mange forskellige sportsgrene – så er Multi Sportslinjen det rigtige valg for dig!

Undervisningen

så er det Multi Sportslinjen du skal vælge.
Linjetiden, som er to gange ugentligt, vil være delt opdelt i de forskellige sportsgrene og fysisk grundtræning som består af bl.a. løb og fitness.

"Jeg elsker Multiidræt, fordi det altid er noget nyt vi skal prøve, og for at afprøve mine grænser"

Mathilde Nørgaard

Multi Sportslinjen

Årgang 2021/22

"Jeg har valgt Multiidræt fordi jeg har brug for at røre mig"

Maja Bennedsen

Multi Sportslinjen

Årgang 2021/22

Varme måneder

I de varme måneder skal du prøve kræfter med fede aktiviteter som Paddleboard, Lerdueskydning, sejle kano og surfe, klatre på vores 15 meter høje klatretårn, køre mountainbike på Møns Klint. Året kommer også til at byde på:
• GPS løb
• Geocaching
• Træklatring
• Amerikansk Fodbold
• Fladfiskeri
• Golf, driving-range og 9 hullers par 3 bane
• Skydning
• Ridning og meget mere

Kolde måneder

I de kolde måneder skal du prøve kræfter med en masse fede indendørs aktiviteter, hvor vi gør brug af de klubber, faciliteter og samarbejdspartnere, der er i området. Du skal besøge Brydeklubben Thor, der har fostret OL deltagere som Mark O. Madsen, Bokseklubben Ørnen, hvor boksetræning og ”kamp” er en mulighed. Du får også mulighed for at prøve en skisimulator, spille vandpolo, Aquaspinning og AquaJump. Året kommer også til at byde på:
• Bueskydning
• Karate
• Padeltennis
• Kajakpolo
• WaveSurfe
• Skøjteløb
• Spinning
• X-Jump
• Undervandsrugby
• Badminton og meget mere.

Det vigtigste på MULTI SPORTS-linjen er at du har lyst til en masse sportsgrene – også dem du ikke har prøvet før.

Faciliteter på linjen

Aktiviteterne vil tage udgangspunkt i årstiderne. I de varme måneder gør vi brug af de unikke udendørs muligheder som Lolland og Sydsjælland byder på, og i de kolde måneder står den på indendørs i bl.a. skolens idrætshal, Lalandia’s mange faciliteter samt ved besøg i de omgivende sportsklubber.